✅ Regularne czyszczenie powierzchni - aby zachować estetykę i trwałość kompozytu:
✅ Czyszczenie po zimie lub okresach intensywnego użytkowania - po sezonie zimowym warto przeprowadzić gruntowne czyszczenie:
✅ Czego unikać przy pielęgnacji desek kompozytowych - aby zachować wygląd i właściwości desek należy unikać:
	- 
	Gwarancja udzielona jest tylko i wyłącznie na wady tkwiące w Produktach ( deskach tarasowych). 
- 
	Gwarancji podlegają Produkty prawidłowo zamontowane (tj. zgodnie z wytycznymi zawartymi w instrukcji montażu), prawidłowo użytkowane, a w szczególności spełniające następujące warunki ; - pozostawienie odpowiednich odstępów dylatacyjnych wzdłużnych oraz poprzecznych pomiędzy deskami a także obiektami sąsiadującymi wynikającymi ze specyfiki konkretnego miejsca użytkowania; - montaż na stabilnym i wypoziomowanym podłożu z zachowaniem zawartych w instrukcji montażu rozstawów punktów podpór; - wzdłużne docinanie desek wg schematu zawartego w instrukcji obsługi; - wykorzystanie do montażu desek tarasowych wyłącznie klipsów z systemu 4DECK stanowiących integralną część systemu. 
- 
	Producent udziela gwarancji na okres 2 lat od daty sprzedaży w zakresie; - pęknięć ( z wyłączeniem pęknięć powstałych na skutek obciążenia udarowego) deformacji - wypaczeń, - zachowania właściwości mechanicznych, zwracając uwagę Użytkowników na fakt, iż deski kompozytowe ze względu na znaczną zawartość włókien drewna zachowują się w eksploatacji bardzo podobnie do naturalnych desek drewnianych, przy zachowaniu znacznie wyższej odporności na działanie czynników zewnętrznych. 
- 
	Producent udziela gwarancji na okres 15 lat od daty sprzedaży w zakresie; - gnicia oraz butwienia wynikającego z bezpośredniego działania grzybów i bakterii - niszczenia wynikającego z działania owadów. 
- 
	Producent nie udziela gwarancji na zmiany strukturalne i estetyczne produktów oraz zmiany geometrii wynikające z niewłaściwego osadzenia lub przygotowania niewłaściwej konstrukcji pod osadzenie desek ( stalowej lub drewnianej). 
- 
	Produkt może odbiegać od dostępnych opisów i próbek pod względem naturalnych różnic kolorystycznych lub strukturalnych. 
- 
	Zwrot zakupionego towaru, który okaże się niezgodny z zamówieniem lub widocznymi wadami można dokonać wyłącznie przed przystąpieniem do jego montażu, jednak nie później niż w terminie 14 dni od momentu otrzymania towaru . Sposób i termin zwrotu towaru zakupionego na odległość zostały opisane w regulaminie sklepu https://www.sklep.woodmarket.pl/regulamin-sklepu-www.sklep.woodmarket.pl 
- 
	Zwracany towar musi znajdować się w stanie nie wykazującym śladów użycia. 
- 
	W trakcie pierwszych tygodni użytkowania Produkty podlegają miejscowemu procesowi sezonowania i mogą zmieniać kolor do momentu osiągnięcia stabilizacji w konkretnych warunkach klimatycznych panujących w miejscu ich użytkowania. Na zmiany wynikające z okoliczności, o których mowa z zdaniu poprzedzającym Producent nie udziela gwarancji. 
- 
	Gwarancji nie podlegają; - miejscowe zmiany estetyczne, w tym zmiany odcienia koloru, wynikające z ich użytkowania – zwłaszcza w sytuacji kiedy fragmenty powierzchni zabudowy ( tarasu, elewacji, schodów) wystawione są na bezpośrednie działanie warunków atmosferycznych; - zmiany fizyczne wynikające z normalnego użytkowania; - uszkodzenia mechaniczne wynikające z działania obciążenia udarowego i statycznego – różnice kolorystyczne – różnice w wymiarach Produktów nie przekraczające 2% dla szerokości i grubości oraz 0,2% dla długości. - zmienność wymiarów Produktów występujące po ich zamontowaniu a wynikająca z rozszerzalności materiału wraz ze zmianą temperatury otoczenia, nie przekraczająca 2% dla szerokości i grubości oraz 0,2% dla długości - zmiany koloru wynikające z procesu sezonowania oraz oddziaływania czynników starzeniowych; - miejscowe odbarwienia kolorystyczne powstałe na skutek zabrudzeń, w szczególności oddziaływania tłuszczów, ługów, roztworów żrących oraz wszystkich środków, które nie powinny wchodzić w kontakt Produktami; - uszkodzenia, zmiany fizyczne i kolorystyczne wynikające z zastosowanych do kopkrycia i konserwacji środków ( farby, lakiery, impregnaty, środki czyszczące itp.) innych niż zalecane przez producenta; - wady produktów spowodowane ich zastosowaniem w sposób odmienny niż wskazany przez producenta w instrukcji montażu; - uszkodzenia wynikające z bezpośredniego oraz pośredniego oddziaływania wody oraz innych płynów o zmiennym stanie skupienia; - zmiany wynikające z oddziaływania środowiskowego ( zanieczyszczenia powierza oraz wody, glony, pleśń itp.); - uszkodzenia, zmiany fizyczne i kolorystyczne wynikające z bezpośredniego i pośredniego działania sił wyższych ( nierównomierne osiadanie gruntu, uskoki podłoża, lawiny, powodzie, huragany, pożary, uderzenia pioruna itp.). 
- 
	Gwarancja wygasa , jeżeli wada produktu nie zostanie zgłoszona w formie pisemnej wraz ze zdjęciami w nieprzekraczalnym terminie 14dni od jej wystąpienia. 
- 
	Zasadność roszczeń gwarancyjnych może być weryfikowana w formie oględzin w miejscu zamontowania Produktów w terminie uzgodnionym przez dwie strony. Producent uprawniony jest do żądania od Klienta dodatkowych informacji. Odmowa oględzin w miejscu ich instalacji lub odmowa przedstawienia dodatkowych informacji związanych z zaistnieniem wady jeśli jest to konieczne dla oceny zasadności zgłoszonej reklamacji, skutkuje nieuwzględnieniem roszczenia reklamacyjnego. 
- 
	Zgłaszający wady Produktów jest zobowiązany do pozostawienia produktów w stanie nienaruszonym po ujawnieniu się aż do momentu przeprowadzenia oględzin lub uzyskania dodatkowych informacji pod rygorem wygaśnięcia gwarancji. Producent jako gwarant zastrzega sobie prawo oceny i kwalifikacji wad. 
- 
	W przypadku uznania roszczeń gwarancyjnych reklamowany lub zwracany towar musi być zabezpieczony i zapakowany przez klienta tak aby umożliwić jego sprawny i bezpieczny załadunek i transport w razie konieczności. 
- 
	W przypadku uwzględnienia reklamacji Sprzedawca dostarczy nabywcy produkt wolny oo wad, lub w przypadku braku możliwości dostarczenia , produkt zastępczy spełniający analogiczne właściwości. W przypadku gdy wada nie jest możliwa do usunięcia lub jej usunięcie będzie za sobą pociągać nadmierne koszty Sprzedawca może obniżyć cenę produktu. Sposób realizacji roszczeń gwarancyjnych zależy od Sprzedawcy. 
- 
	Wszelkie dodatkowe koszty poniesione przez nabywcę ( koszty transportu, montaż, demontaż) nie są objęte gwarancją nie ma możliwości ubiegania się o rekompensatę z tego tytułu. 
- 
	Gwarancja obejmuje terytorium Polski. 
- 
	Niniejsza gwarancja nie wyłącza ani nie ogranicza uprawnień kupującego wynikającego z niezgodności towaru z umową.