✅ Regularne czyszczenie powierzchni - aby zachować estetykę i trwałość kompozytu:
✅ Czyszczenie po zimie lub okresach intensywnego użytkowania - po sezonie zimowym warto przeprowadzić gruntowne czyszczenie:
✅ Czego unikać przy pielęgnacji desek kompozytowych - aby zachować wygląd i właściwości desek należy unikać:
	- 
	
Gwarancja udzielona jest tylko i wyłącznie na wady tkwiące w Produktach ( deskach tarasowych).
	 
	- 
	
Gwarancji podlegają Produkty prawidłowo zamontowane (tj. zgodnie z wytycznymi zawartymi w instrukcji montażu), prawidłowo użytkowane, a w szczególności spełniające następujące warunki ;
	- pozostawienie odpowiednich odstępów dylatacyjnych wzdłużnych oraz poprzecznych pomiędzy deskami a także obiektami sąsiadującymi wynikającymi ze specyfiki konkretnego miejsca użytkowania;
	- montaż na stabilnym i wypoziomowanym podłożu z zachowaniem zawartych w instrukcji montażu rozstawów punktów podpór;
	- wzdłużne docinanie desek wg schematu zawartego w instrukcji obsługi;
	- wykorzystanie do montażu desek tarasowych wyłącznie klipsów z systemu 4DECK stanowiących integralną część systemu.
	 
	- 
	
Producent udziela gwarancji na okres 2 lat od daty sprzedaży w zakresie;
	- pęknięć ( z wyłączeniem pęknięć powstałych na skutek obciążenia udarowego) deformacji
	- wypaczeń,
	- zachowania właściwości mechanicznych,
	zwracając uwagę Użytkowników na fakt, iż deski kompozytowe ze względu na znaczną zawartość włókien drewna zachowują się w eksploatacji bardzo podobnie do naturalnych desek drewnianych, przy zachowaniu znacznie wyższej odporności na działanie czynników zewnętrznych.
	 
	- 
	
Producent udziela gwarancji na okres 15 lat od daty sprzedaży w zakresie;
	- gnicia oraz butwienia wynikającego z bezpośredniego działania grzybów i bakterii
	- niszczenia wynikającego z działania owadów.
	 
	- 
	
Producent nie udziela gwarancji na zmiany strukturalne i estetyczne produktów oraz zmiany geometrii wynikające z niewłaściwego osadzenia lub przygotowania niewłaściwej konstrukcji pod osadzenie desek ( stalowej lub drewnianej).
	 
	- 
	
Produkt może odbiegać od dostępnych opisów i próbek pod względem naturalnych różnic kolorystycznych lub strukturalnych.
	 
	- 
	
Zwrot zakupionego towaru, który okaże się niezgodny z zamówieniem lub widocznymi wadami można dokonać wyłącznie przed przystąpieniem do jego montażu, jednak nie później niż w terminie 14 dni od momentu otrzymania towaru . Sposób i termin zwrotu towaru zakupionego na odległość zostały opisane w regulaminie sklepu https://www.sklep.woodmarket.pl/regulamin-sklepu-www.sklep.woodmarket.pl
	 
	- 
	
Zwracany towar musi znajdować się w stanie nie wykazującym śladów użycia.
	 
	- 
	
W trakcie pierwszych tygodni użytkowania Produkty podlegają miejscowemu procesowi sezonowania i mogą zmieniać kolor do momentu osiągnięcia stabilizacji w konkretnych warunkach klimatycznych panujących w miejscu ich użytkowania. Na zmiany wynikające z okoliczności, o których mowa z zdaniu poprzedzającym Producent nie udziela gwarancji.
	 
	- 
	
Gwarancji nie podlegają;
	- miejscowe zmiany estetyczne, w tym zmiany odcienia koloru, wynikające z ich użytkowania – zwłaszcza w sytuacji kiedy fragmenty powierzchni zabudowy ( tarasu, elewacji, schodów) wystawione są na bezpośrednie działanie warunków atmosferycznych;
	- zmiany fizyczne wynikające z normalnego użytkowania;
	- uszkodzenia mechaniczne wynikające z działania obciążenia udarowego i statycznego – różnice kolorystyczne – różnice w wymiarach Produktów nie przekraczające 2% dla szerokości i grubości oraz 0,2% dla długości.
	- zmienność wymiarów Produktów występujące po ich zamontowaniu a wynikająca z rozszerzalności materiału wraz ze zmianą temperatury otoczenia, nie przekraczająca 2% dla szerokości i grubości oraz 0,2% dla długości
	- zmiany koloru wynikające z procesu sezonowania oraz oddziaływania czynników starzeniowych;
	- miejscowe odbarwienia kolorystyczne powstałe na skutek zabrudzeń, w szczególności oddziaływania tłuszczów, ługów, roztworów żrących oraz wszystkich środków, które nie powinny wchodzić w kontakt Produktami;
	- uszkodzenia, zmiany fizyczne i kolorystyczne wynikające z zastosowanych do kopkrycia i konserwacji środków ( farby, lakiery, impregnaty, środki czyszczące itp.) innych niż zalecane przez producenta;
	- wady produktów spowodowane ich zastosowaniem w sposób odmienny niż wskazany przez producenta w instrukcji montażu;
	- uszkodzenia wynikające z bezpośredniego oraz pośredniego oddziaływania wody oraz innych płynów o zmiennym stanie skupienia;
	- zmiany wynikające z oddziaływania środowiskowego ( zanieczyszczenia powierza oraz wody, glony, pleśń itp.);
	- uszkodzenia, zmiany fizyczne i kolorystyczne wynikające z bezpośredniego i pośredniego działania sił wyższych ( nierównomierne osiadanie gruntu, uskoki podłoża, lawiny, powodzie, huragany, pożary, uderzenia pioruna itp.).
	 
	- 
	
Gwarancja wygasa , jeżeli wada produktu nie zostanie zgłoszona w formie pisemnej wraz ze zdjęciami w nieprzekraczalnym terminie 14dni od jej wystąpienia.
	 
	- 
	
Zasadność roszczeń gwarancyjnych może być weryfikowana w formie oględzin w miejscu zamontowania Produktów w terminie uzgodnionym przez dwie strony. Producent uprawniony jest do żądania od Klienta dodatkowych informacji. Odmowa oględzin w miejscu ich instalacji lub odmowa przedstawienia dodatkowych informacji związanych z zaistnieniem wady jeśli jest to konieczne dla oceny zasadności zgłoszonej reklamacji, skutkuje nieuwzględnieniem roszczenia reklamacyjnego.
	 
	- 
	
Zgłaszający wady Produktów jest zobowiązany do pozostawienia produktów w stanie nienaruszonym po ujawnieniu się aż do momentu przeprowadzenia oględzin lub uzyskania dodatkowych informacji pod rygorem wygaśnięcia gwarancji. Producent jako gwarant zastrzega sobie prawo oceny i kwalifikacji wad.
	 
	- 
	
W przypadku uznania roszczeń gwarancyjnych reklamowany lub zwracany towar musi być zabezpieczony i zapakowany przez klienta tak aby umożliwić jego sprawny i bezpieczny załadunek i transport w razie konieczności.
	 
	- 
	
W przypadku uwzględnienia reklamacji Sprzedawca dostarczy nabywcy produkt wolny oo wad, lub w przypadku braku możliwości dostarczenia , produkt zastępczy spełniający analogiczne właściwości. W przypadku gdy wada nie jest możliwa do usunięcia lub jej usunięcie będzie za sobą pociągać nadmierne koszty Sprzedawca może obniżyć cenę produktu. Sposób realizacji roszczeń gwarancyjnych zależy od Sprzedawcy.
	 
	- 
	
Wszelkie dodatkowe koszty poniesione przez nabywcę ( koszty transportu, montaż, demontaż) nie są objęte gwarancją nie ma możliwości ubiegania się o rekompensatę z tego tytułu.
	 
	- 
	
Gwarancja obejmuje terytorium Polski.
	 
	- 
	
Niniejsza gwarancja nie wyłącza ani nie ogranicza uprawnień kupującego wynikającego z niezgodności towaru z umową.